Elsevier launches assessment capabilities on its all-new ClinicalKey Student platform

ClinicalKey Student equips medical faculty and students with the resources they need to enhance the teaching and learning experience

London, March 7, 2019

Note: To read this release in Spanish, click here, for French click here.

Elsevier, the information analytics business specializing in science and health, announced today the launch of new assessment capabilities available on its refreshed and rebranded ClinicalKey Student platform (formerly ClinicalKey Medical Education). These new capabilities support medical faculty and students by enhancing the teaching and learning experience with tools tailored to develop and assess the knowledge of aspiring medical professionals.

Building upon the platform’s successful history of helping students to learn by giving them access to evidence-based medical content, the assessment capabilities enable faculty to easily build and assign assessments in a way that supplements their curriculum. It also helps them to identify topics their students are struggling with through detailed performance dashboards and cumulative data. Faculty have the freedom to select questions, building bespoke assessments based on the wide array of content and the needs of their class. In addition, students can supplement their learning by creating their own quizzes to address areas of weakness identified while using the platform or though standard examinations.

“Medical education and learning habits have changed dramatically,” said Elizabeth Munn, Managing Director, Education, Elsevier. “We believe that providing students and faculty with the tools to deliver frequent formative assessments that give faculty insights into their students learning strengths and weakness is critical to the development of the medical professionals of the future.”

To understand student and faculty needs, over 200 hours of user research were conducted globally to develop the new assessment capabilities, ensuring the platform delivers on the promise to the user and provides an experience that can be seamlessly integrated into their day-to-day learning.

The new assessment capabilities on ClinicalKey Student will be available March 2019 in the following regions: Europe, the UK, Australia and New Zealand. Further launches are planned in the Middle East and Africa.

For more information, visit ClinicalKey Student at www.elsevier.com/clinicalkey-student.

---

Elsevier, la empresa global de análisis de información especializada en ciencia y salud anunció el lunes la incorporación de las nuevas funcionalidades de Evaluación para la suite ClinicalKey. La plataforma de aprendizaje de Medicina suma una nueva funcionalidad que permite a los docentes la evaluación formativa para medir el desarrollo y progreso de los estudiantes de forma fácil y rápida.

Partiendo de la base de la exitosa trayectoria de ClinicalKey Student, esta nueva funcionalidad de Evaluación facilitará a los profesores la identificación de las dudas y problemas de aprendizaje a los que sus estudiantes se enfrentan en su día a día, a través de paneles de rendimiento y estadísticas. Los docentes cuentan a partir de este momento con la posibilidad de seleccionar preguntas y crear evaluaciones ajustadas a las necesidades concretas de su clase. La nueva funcionalidad de ClinicalKey Student incluye una cuidadosa selección de preguntas médicas, así como informes detallados, a los que el profesor accederá de forma directa para comprobar la evolución de cada alumno y del grupo.

Por su parte, los estudiantes pueden complementar su estudio creando sus propias evaluaciones para abordar las áreas y asignaturas donde muestran mayores carencias, identificadas al usar la propia plataforma o mediante exámenes estándar para reforzar su aprendizaje, permitiéndoles acceder al contenido relacionado.

"La educación médica y los hábitos de aprendizaje han cambiado drásticamente", asegura Elizabeth Munn, Managing Director Education de Elsevier, "creemos que es fundamental para el desarrollo de los profesionales médicos del futuro proporcionar a los estudiantes y al profesorado las herramientas para realizar evaluaciones formativas continuadas, que a su vez brinden a los profesores información sobre los puntos fuertes y débiles de conocimiento de sus estudiantes”.

Para comprender las necesidades de los estudiantes y profesores y poder desarrollar estas nuevas capacidades de evaluación, Elsevier ha llevado a cabo una investigación de más de 200 horas con usuarios en todo el mundo, asegurándose de este modo que la plataforma ofrece una experiencia que se puede integrar de forma sencilla en su aprendizaje diario.

Elsevier siempre ha sido pionera en la formación médica, agregando valor a través de sus soluciones y plataformas de información.

“Desde Elsevier nos aseguramos de que los educadores médicos dispongan de innovadoras herramientas de aprendizaje para que puedan guiar con eficacia a los estudiantes en su camino para convertirse en expertos profesionales sanitarios y poder responder adecuadamente a las necesidades del paciente y de la sociedad”. Hace años Elsevier se puso a la cabeza del liderazgo en la irrupción de la tecnología en la formación y práctica clínica de la Medicina. “Soluciones como ClinicalKey Student son un ejemplo de que ya existen en el mercado productos que dan respuesta a las necesidades actuales y futuras”, apunta David Hough, Education Director Local Language Markets de Elsevier.

ClinicalKey Student está presente en 49 centros de enseñanza superior a nivel mundial y en 23 de España, México, Colombia, Chile, Perú y Ecuador.

Para obtener más información, visite: www.elsevier.com/es-es/solutions/clinicalkey-medical-education.

---

Elsevier annonce aujourd’hui le lancement de nouvelles fonctionnalités sur la plateforme ClinicalKey Student (anciennement ClinicalKey Medical Education). Ces nouvelles fonctionnalités permettront aux facultés de médecine d’optimiser les apprentissages des étudiants en médecine.

La plateforme donne accès aux étudiants à du contenu médical de référence. Ses fonctionnalités de recherche et de personnalisation permettent de s’adapter aux besoins d’apprentissage de chaque étudiant. Les enseignants peuvent identifier les sujets clés sur lesquels les étudiants ont des difficultés, et piloter ainsi avec des tableaux de suivi les performances et les résultats détaillés de leur promotion. Les facultés auront la liberté de sélectionner des questions, de suivre les apprentissages, le taux de réponse des étudiants par type de contenus et selon les besoins de leur promotion. De plus, les étudiants pourront optimiser leur apprentissage en créant leurs propres quizz pour aborder les concepts à approfondir, en utilisant la plateforme et ses fonctionnalités de remédiation.

"Le développement des nouveaux modes d’apprentissage avec les outils en ligne et les applications mobiles donnent de nouvelles opportunités pour l’enseignant d’accompagner ses étudiants," explique Elizabeth Munn, la directrice du segment Education au sein d’Elsevier. "Nous croyons qu’en proposant aux étudiants et aux facultés des outils permettant un suivi personnalisé et instantané, nous apportons aux établissements les outils pour identifier les forces et les faiblesses dans l’apprentissage de leurs étudiants, ce qui est un outil révolutionnaire pour assurer la formation des futurs professionnels de la santé."

Pour comprendre les besoins des facultés, plus de 200 heures d’études auprès d’étudiants ont été consacrées pour le développement des nouvelles fonctionnalités, garantissant une plateforme qui réponde aux besoins des utilisateurs afin de leur fournir une expérience idéale pour leur apprentissage quotidien.

Les nouvelles fonctionnalités d’analyses de ClinicalKey Student sont déjà disponibles dans les régions suivantes;: Europe, Royaume-Uni, Australie et Nouvelle Zélande. D’autres lancements sont prévus au Moyen-Orient et en Afrique.

Pour plus d’information, Rendez-vous sur la page ClinicalKey Student sur: www.elsevier.com/clinicalkey-student.

About Elsevier
Elsevier is a global information analytics business that helps scientists and clinicians to find new answers, reshape human knowledge, and tackle the most urgent human crises. For 140 years, we have partnered with the research world to curate and verify scientific knowledge. Today, we’re committed to bringing that rigor to a new generation of platforms. Elsevier provides digital solutions and tools in the areas of strategic research management, R&D performance, clinical decision support, and professional education; including ScienceDirect, Scopus, SciVal, ClinicalKey and Sherpath. Elsevier publishes over 2,500 digitized journals, including The Lancet and Cell, 39,000 e-book titles and many iconic reference works, including Gray's Anatomy. Elsevier is part of RELX, a global provider of information-based analytics and decision tools for professional and business customers. www.elsevier.com

Media contact
Christopher Capot, Global Communications