Revista Portuguesa de Saúde Pública

Revista Portuguesa de Saúde Pública - ISSN 0870-9025
Source Normalized Impact per Paper (SNIP): 0.321 Source Normalized Impact per Paper (SNIP):
SNIP measures contextual citation impact by weighting citations based on the total number of citations in a subject field.
SCImago Journal Rank (SJR): 0.171 SCImago Journal Rank (SJR):
SJR is a prestige metric based on the idea that not all citations are the same. SJR uses a similar algorithm as the Google page rank; it provides a quantitative and a qualitative measure of the journal’s impact.
Volumes: Volume 34
Issues: 3 issues
ISSN: 08709025

Unavailable

This product is unavailable at this time on elsevier.com
If you would like to purchase this product, please check its availability on our sister store.

Secure Checkout

Personal information is secured with SSL technology.

Free Shipping

Free global shipping
No minimum order.

Description

É objetivo da Revista Portuguesa de Saúde Pública contribuir para a produção de conhecimento científico na área da saúde pública em geral e disciplinas afins, promovendo a sua discussão e desenvolvimento, em Portugal e no mundo. Editada desde 1983 pela Escola Nacional de Saúde Pública, a Revista Portuguesa de Saúde Pública (RPSP), então de periodicidade trimestral, passou a ter periodicidade semestral e a ser acompanhada, a partir de 1999, por um número temático, subordinado a diferentes temas de interesse para a área da saúde em geral: Clima e Saúde, Cuidados de Saúde Primários, Economia da Saúde, Novos Modelos de Gestão da Saúde, Avaliação do Desempenho em Meio Hospitalar, Saúde Ocupacional, Administração Hospitalar, Qualidade em Saúde e Contratualização (no prelo). A revista publica artigos originais submetidos ao sistema de revisão por pares (double blind peer review), revisões, editoriais e artigos de opinião. A revista imprime-se em português, e estarão disponíveis de forma livre na página web da revista após 6 meses de embargo.

Perioricidade: Publicação semestral